Start your day with a good breakfast! | Read Eat and Live

Start your day with a good breakfast!

Říká se, že snídaně je základ dne a já nemůžu jinak, než souhlasit. Abych se přiznala, když čirou náhodou nemůžu snídat, celý den jsem nevrlá, unavená a všem doporučuji, aby se mi obrovským obloukem vyhnuli. Teda ne že by to tak nebylo po každém jídlu, které nestihnu nebo si nemůžu dát to, na co mám zrovna chuť, ale snídaně je prostě snídaně. Je to úplně nejlepší část mého dne a už večer, než jdu spát, přemýšlím, co si dám a jak to ozdobím - prostě a jednoduše se na ráno těším jak malý dítě, no a co :D.


Co by se asi tak mělo jíst? Upřímně? Všechno, na co máš chuť! Nebo tak to alespoň beru já. Většinou se řídím pravidlem "Jez to, co tě zasytí na co nejdelší dobu a jez to tak dlouho, dokud nejseš přežraná jako prase." Právě díky tomuhle pravidlu jsem klidně ochotná vstát o půl hodiny dřív (a že po ránu to je ale oběť!) jen abych měla na snídani klídek a nemusela hltat jedno přes druhý. 

Jenže většinou ani ta půl hodina nestačí. A já hltám. Hodně rychle. Všechno kolem mě. A je mi jedno, že se mi rodiče smějí. Heh, fajn, konec kydů a zpět k radám. Když už fakt nestíhám a nutně potřebuju přestat jíst, zvednout se a jít, pořád tu je ještě jedna věc, která mě může zachránit - vypít minimálně hrníček čaje (který si vždycky, právě kvůli tomuhle, nechávám na konec) a dvě skleničky vody. Světe div se, ono mě to fakt zasytí alespoň do tý doby, abych do školy přišla víceméně plná a spokojená (i když, přiznejme si to, spokojenější bych byla, kdybych mohla sníst další misku müsli se třemi druhy čokolády).

Teď už bych se zvolna přesunula k tomu, co většinou snídám. Nejčastěji je to nějaká ta kaše (nejlepší je rýžová!) s ovocem, čokoládou, oříšky, burákovým máslem, marmeládou nebo s nějakými semínky. K tomu samozřejmě ještě jogurt/mléko s vločkami/müsli, chleba s medem, vajíčka... vlastně všechno. Všechno až na maso, to na snídani fakt ne-e! Hih, jsem žrout. Ale snídaně je prostě "sněz kolik můžeš", tak!


Tradá. Dovoluji si představit ti nejlepší kaši, jakou jsem kdy jedla! Rýžová s jahodovou dření, dozdobená jahodami, kokosem a 85 % Lindtkou. Navíc v boží misce s obličejem - co víc si přát?


Tuhle ňaminku jsem nedávno dávala i na instagram, takže to není taková novinka. Každopádně, kdo neví, jedná se o chia puding, broskvový kompot, oříšky a brusinky. Ononom. Nikdy bych nevěřila, že to řeknu, ale takováto malá sklenička chia pudingu dokáže tak moc zasytit! Myslím, že jsem k tomu měla už jen pomeranč a byla jsem plná. Zázrak!

Když už jsme u těch insta fotek, mohla bych krátce popsat i snídani v úvodu - jablková ovesná se skořicí, oříšky, brusinkami  a medovníkem. 


Aby těch kaší nebylo málo, tak tu mám ještě jednu. Tentokrát však jáhlovou s hořkou studentskou, brusinkami (jo, strkám je všude) a angreštovým kompotem (už chci léto a čerstvý angrešt, achjó).


Na řadu přichází další chia puding, potlesk! Tenhle ale se zbytkem angreštového kompotu, nečekaně brusinkami a s holandským kakaem. K tomu nesměla chybět porce ovoce (která je u každé snídaně, jen většinou mimo záběr foťáku) v podobě pomeranče a ani vafle, jejíž recept najdeš zde. No, a aby vafle nebyla suchá, je namazaná burákovým máslem a posypaná brusinkami, se kterýma jsem už dost trapná, já vím.


Poslední snídaňovou inspirací ti může být tahle víkendová, na kterou jsem měla spoustu času, a tudíž jsem si dala záležet jak na přípravě, tak i na tom, aby byla celá na fotce. Takže snad poprvé moje komplet snídaně (kecám, do misky jsem si pak přidala ještě čokoládové müsli s mlékem) - celozrnný chléb (půlka s medem a půlka s česnekovou pomazánkou, kombinace lvl 65431234578), volská oka a ovocný salát. No a k pití můj klasický zelený čaj s citrónem a zázvorem.

Na závěr bych ještě jednou chtěla říct, aby nikdo, nikdo nezanedbával snídani. Nejen že je boží, skvělá a znovu boží, ale je také zdravá a pomůže nastartovat metabolismus. 

Snídaním zdar!


Nikol

Nikol Mudrová

13 komentářů:

  1. Já se učim snídat. Nikdy jsem nesnídala, protože představa, že ráno vstanu a hned bych měla něco jíst; akorát by to ze mě šlo zase ven. A pak taky nebyl čas, nejsem člověk, kterej by si kvůli snídani přivstal, to já si zase radši jídlo odpustím a dýl si přispím. Ovšem od tý doby, co jsem měla blbý ledviny a žaludek, musela jsem jíst pravidelně, tudíž jsem se přinutila snídat. Jím teda jenom něco malýho, ve většině případů je to ovesná kaše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dřív taky moc nesnídala, maximálně třeba malý plátek chleba s marmeládou. Postupně jsem ale proci zvětšovala, zvětšovala, až to přerostlo do největšího jídla za den :D
      Rozhodně snídani doporučuju. Nauč se jí mít ráda. Udělej si u ní čas jen sama na sebe a uvidíš, že to půjde lépe :) A ovesná kaše je určitě skvělá volba!

      Vymazat
    2. No, tak já snídám v práci, jinak to nestíám, takže to není zrovna nejpříjemnější prostředí, ale tak co už. :D Já hlavně měla jednu dobu problém s jídlem obecně, takže už to, že se dokážu nasnídat, je docela výkon. :)

      Vymazat
  2. Aaa :3 Že to stíhaš :( :D Ja som rada ak si dám vločky s mliekom,naháďžem to do seba a dorobím si dôležité veci.Nikdy ráno nestíham :D Inak pekný článok :)

    http://moonieersho.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly doby, kdy jsem taky nestíhala, ale přiznejme si to, hlad a nenažranost předčili lenost a já kvůli snídani vstávám dřív :DD
      Děkuji :)

      Vymazat
  3. Jé, tak krásně naaranžované to máš! :) Hlavně ta poslední snídaně vypadá naprosto luxusně, normálně mám na ni chuť, jak lahodně vypadá. :D
    Já poslední dobou snídám pravidelně, i když asi ne tolik, jak bych měla, to budu muset napravit. :) Nicméně to, že vůbec snídám, je u mě dost pokrok. Dříve jsem totiž nesnídala vůbec, v lepším případě jsem si dala něco k svačině ve škole, v tom horším jsem hladověla až do oběda. Holt jsem byla prostě blbá. :D Ale už jsem poučená. :)

    Jinak technický dotaz - nemáte něco špatně nastaveného u té možnosti sledování blogu přes GFC? Už jsem se několikrát chtěla mezi členy přidat, ale vždycky mi to napíše, že nebylo možné můj požadavek zpracovat. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No.. pořád se mám v aranžování co učit, ale moc děkuju! :))
      Rozhodně to naprav. Když si na snídani uděláš čas a připravíš si něco, co zbožňuješ, hned budeš mít lepší náladu, víc energie a ještě si pochutnáš - prostě win win :D

      Hups. Mrkla jsem na to a snad by to už mělo fungovat. A jestli ne, tak vůbec nemám tucha, co s tím :O (kdybys věděla, kdyby kdokoliv věděl, dejte mi vědět, moc prosím).

      Vymazat
    2. Jo, určitě mám v plánu to napravit, i když mě to teda bude stát ten čas na spánek, no. :D

      Už to funguje, takže super! ;) :)

      Vymazat
    3. Rozhodně to za spánek stojí. Dřív jsem tomu nevěřila, ale je to tak :D
      Uf, to jsem ráda :))

      Vymazat
  4. mňam! :)
    super blog, dávám odběr :*

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to teda perfektně. Myslím, že jsem dostala hlad =D
    Jen.. Ta rýžová kaše je kupovaná nebo jsi si ji udělala doma? My ji jen kupujeme.. Takovou tu mléčnou rýži ryso. Vím, že se dá udělat i doma, ale recept jsem si zatím nenašla. Buďto zapomenu nebo nemám čas.
    Vlastně.. Kdyby jsi chtěla.. Takový recept tady na blogu.. lálá =D
    Pěkný článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dělaná doma :) koupila jsem si rýžový vločky a s nimi se dělá vlastně úplně stejně jako s jinými. Zaliješ vodou/mlíkem a uvaříš, během pěti minutek máš snídani.
      Pokud bude zájem, samozřejmě sem recept můžu dát, ale je to fakt primitivní :D to zvládneš a až to zvládneš, dej mi vědět, jak bože chutnala! :D
      A děkuju :))

      Vymazat