Jak na snídaňové kaše? (No.1) | Read Eat and Live

Jak na snídaňové kaše? (No.1)

Pořád a pořád narážím na dotazy, jak vlastně připravuji svoje ranní kaše. Jak to tedy jednou pro vždy ukončit? Samozřejmě, že článkem se všemi jejich recepty!


Jako první bych začala s klasikou - ovesná kaše

- ovesné vločky
- mléko
-  voda

Co se množství týče, dávám vždy podle toho, jaký mám hlad a od oka. Většinou je ale poměr vločky:tekutiny 1:2 s tím, že převládá voda nad mlékem. Já používám vločky z Lidlu, kterým stačí, když je nechám jen chvíli nacucat (mezitím si připravím třeba ovoce, čaj, svačinu do školy...). Poté začnu vařit a vařím tak dlouho, dokud směs nezačne probublávat. V ten moment nastává má nejoblíbenější část - dochucování. Zde záleží už jen na tobě. Můžeš přidat kakao, kokos, skořici, nastrouhané jablko, nebo třeba i jogurt, či pro více proteinů bílek. Zapoj svou fantazii a zkus přijít na to, co tobě bude nejlépe vyhovovat. V tom je mimo jiné kouzlo všech kaší, ta různorodost. Možnosti. Aaaa.. už začínám o kaších básnit jako o svém milenci :D. 

Každopádně celý tento proces by neměl trvat více než 5-10 minut. 


Dalším mým miláčkem (a je to tu zas, asi fakt kaše bude mým budoucím manželem :D) je jáhlová kaše.

- jáhlové vločky (doporučuji vločky, ne celé jáhly, ty se totiž musí ještě spařovat a to dobu přípravy značně prodlouží)
- mléko
- voda

Způsob přípravy je prakticky stejný, jako u kaše ovesné a zbytku kaší. Poměr vločky:tekutiny 1:2 (od oka), nechat chvíli nacucat a začít vařit. Co jsem se ale časem naučila, tak to vařit jáhly o trochu déle a na pouze na mírném plamenu. Více se rozvaří a nebudeš pak v kaši cítit kousky. A to se rozhodně cení. Doba přípravy se ale i tak neprotáhne na více než 10 minut :).

Samozřejmě ochucení už je zase na tobě. Ovoce, oříšky, čokoláda... whatever. 


Pozor, pozor! Teď přicházíme k mému absolutnímu favoritovy. K nejchutnější, nejrychlejší a nejlepší kaši. Můj milý čtenáři, rýžová kaše.

- rýžové vločky
- mléko
- voda

Asi už tě to nudí, ale opět se budu opakovat. Postup je stejný - poměr 1:2, povařit než kaše nezačne bublat, dochutit. Oproti jáhlovým, ba dokonce i ovesným vločkám mají tyto ale jednu velkou výhodu. Vaří se opravdu rychle! Řekněme, že do takových 5 minut může být hotovo.

Teď už ale k tomu hlavnímu, moje oblíbená kombinace. Nevím proč, ale u žádné kaše, až na tu rýžovou nemám svou "go to" variantu. Snad vždycky musí obsahovat čokoládu (nejlépe co nejvíce hořkou Lindt nebo holandské kakao) a kokos. Lahůůdka ♥. Když se někdy zadaří a vzpomenu si i na jahody a mandle, jako na ukázkové kaši na fotce, nedokážu si představit lepší probuzení. Rozhodně doporučuji! 


Samozřejmě ale vím, že ne každý má alespoň těch 10 minut na přípravu snídaně. I pro takového člověka kaše existuje. Dokonce několik variant. Mojí nejoblíbenější je... overnight chia-oatmeal (chia-ovesná).

- ovesné vločky
- chia semínka
- jogurt
- mléko
- voda

Co se týče přesného receptu, toho se v tomto případě ale asi nedočkáš. Vždycky to patlám tak nějak, jak se mi zrovna chce. Hlavní rada ale zní - přidej o dost více tekutin, než v předchozích kaších. Chia semínka na sebe vážou vodu až několikanásobně krát víc. Rozhodně se tedy vyplatí v době přípravy (večer předem) smíchat vločky, chia semínka, jogurt, mléko, vodu, zamíchat, chvíli počkat, než se semínka nacucají. S největší pravděpodobností se stane, že budeš mléko nebo vodu ještě přilévat. Nezapomeň také na to, že přes noc v ledničce kaše ještě trochu zhoustne, tak se neboj, když jí večer opouštíš ještě celkem řídkou.

Večer můžeš kaši i ozdobit a ráno už pak jen stačí vytáhnout z ledničky a pořádně se najíst. Není to paráda?

Doufám tedy, že se rady hodily a ačkoliv se nejedná o regulérní recepty, nepovede to k vybuchlým kuchyním, zničeným hrncům a podobně. 

Ne, dělám si srandu. Když zvládnu něco takového uvařit já, ráno a rozespalá, neexistuje nikdo, kdo by to také nedokázal. 

Výtečným snídaním zdar!


Nikol

Nikol Mudrová

8 komentářů:

  1. Kaše mám ráda, když nemám čas moc vařit poslouží i ty instantní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednu dobu jsem také kupovala instantní, ale přišla jsem na to, že si raději přivstanu a udělám pořádnou kaši :DD Hlavně té instantní je většinou strašně málo :X :D

      Vymazat
  2. miluju kase, taky je denne snidam, i kdyz se priznam, ze nejcasteji ty instantni, kazdopadne kdyz to tu vidim, mela bych vyzkouset ty tvoje :)

    Soutěž o přednabitou kartu do HM za 1 000 Kč ;)
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2015/04/velikonocni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně vyzkoušej. Instantní jsou sice dobrý, ale vlastně uvařený jsou delikatesa ♥ :D Ne.. hlavně jsou o hoodně zdravější a můžeš si uvařit kolik jen kaše budeš chtít :D

      Vymazat
  3. Já si poslední dobou oblíbila pohankovou. Namočená pohanka, mléko ke konci vaření ještě rozpustím kousek hořké čokolády a když je to hotový tak tam ještě přidám bílý jogurt :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na chuť pohankové jsem zatím ještě nepřišla. Když jsem měla pohankové vločky, musela jsem je míchat s ovesnýma, jinak to nešlo :X ale možná jí dám ještě jednu šanci :))

      Vymazat