Jak zrychlit metabolismus? | Read Eat and Live

Jak zrychlit metabolismus?

Určitě to už nějaký ten měsíc zpět bude, co jsem přidávala článek o zdravém životním stylu. Slibovala jsem v něm, jak budu sem tam psát něco na podobné téma. Jojo, Nikol, sliby chyby. Stydím se, moc. Tímto slavnostně přísahám, že se polepším (a když ne, tak se předem omlouvám :D).

Opět tě musím upozornit - nejsem žádný odborník. Všechno to jsou jen  a pouze rady, které mě osobně pomáhají. Kdo ví, třeba pomohou i tobě. :)

Na "healthy lifestyle" bych mohla navázat třeba metabolismem. Ne každý je totiž vyvolený, který je obdařen super sílou rychlého metabolismu. Jsme tu také my, chudáci, kteří můžeme buď nejíst, jíst všechno a ztloustnout, nebo najít zlatou střední cestu a trošku ošálit tento systém trávení a spalování tuků. Zvolme třetí možnost a ošalme společně naše tělo!



Existuje hned několik možností, s nimiž menšího zázraku můžeme docílit. Jedná se o drobnosti, které když zakomponuješ do své denní rutiny, rozhodně nebudeš litovat. Pokusila jsem se tyto rady sepsat do několika málo bodů:

1) Nevynechávej snídani!
Jeden z nejdůležitějších bodů a pro mě osobně nejdůležitější vůbec. Jakmile se totiž nenasnídáš, metabolismus se ti zpomalí, tělo přejde do "úsporného režimu" a začne docházet k většímu ukládání tuků. Co víc, uznej, že pořádně se ráno naládovat mňaminkama vůbec není k zahození. Snídaně je prostě nej a když se na ní naučíš těšit a přijdeš na to, co ti chutná, budeš mít zároveň i lepší náladu. Jupí. :) #breakfastlover

Co je k snídani nejvhodnější? Rozhodně kombinace sacharidů, bílkovin, vlákniny a zdravých tuků. Sečteno podtrženo, jedná se o ovesnou kaši s ovocem a oříšky, müsli s jogurtem, chia puding, či vajíčka s celozrnným chlebem a zeleninou. Samé mňamky a myslím, že každý si vybere svého oblíbence. Pokud ne, tak tě nechápu. :D



2) Dodržuj pitný režim!
Opět důležitá zásada. Chceš-li ale žít zdravěji, rozhodně je lepší vyhnout se sladkým limonádám, sodovkám... Čistá voda a čaje, to by měli být tvoji kamarádi! Navíc, komu by nechutnala například voda s citrónem, pomerančem, mátou, jahodami...?

Vůbec nejlepší je zvyknout si ráno na skleničku vody na lačno a dále na skleničku vody před a po jídle. Nastartuje to tvé trávení, pročistí ti tělo, jednoduše ti pomůže. :)


3) Pij zelený čaj!
Když už jsme u těch tekutin, víš, že zelený čaj napomáhá ke spalování tuků? Zařaď ho do své snídaně, ať tvé tělo může začít pracovat hned po ránu a máš vyhráno.

4) Kofein je také kamarád!
Kupodivu ani kávy se nemusíš bát. Je ovšem nutné vědět, jak s ní zacházet. První  a nejdůležitější pravidlo - překyseluje tělo, povol si tedy jen a pouze jeden šálek denně. Zároveň je vhodné dát si kávu před fyzickou aktivitou, jelikož krátkodobě zvýší krevní tlak a budeš tak moci vyvinout aktivity více. Není ale káva jako káva! Například s tou instantní rozhodně nedocílíš takových výsledků, jako s čerstvě namletými kávovými zrny.


5) Jez správné potraviny!
Co to jsou správné potraviny? No přece ty, které dokáží spalovat tuky. A že jich je spousta!
- bílkoviny - po nich rostou svaly a svaly spalují více než tuky
- ovoce - ananas, jablko, jahody, borůvky, maliny, citrón
- zelenina - zelený salát, avokádo, špenát, brokolice, okurka
- ořechy - vlašské, mandle
- kokosový, olivový olej
- ovesné vločky
- zázvor
- skořice
- oregano
- hořká čokoláda - nejdůležitější ze všech, mňam! ♥

6) Lepší jsou čerstvé potraviny!
Myslím, že to nepotřebuje ani komentář. Máš-li na výběr mezi čerstvým salátem, nebo grilovanou zeleninou, šáhni po salátu. :)

7) Pravidelně cvič!
Tím nemyslím několika hodinové trápení, z kterého nebudeš mít žádné potěšení. Nene. Značně efektivnější je kratší, ovšem účinné cvičení, které tě bude bavit. Máš spoustu možností - běh, kolo, brusle, jóga, tanec, box, crossfit... Vyber si, co tě baví a hlavně se hýbej. :) Snad jedno pravidlo by se mělo dodržet, zařaď do svého cvičebního plánu alespoň trochu silového tréninku. Opět - silový tréning = svaly = více spálených kalorií.


8) Spánek, spánek, spánek!
Hned vedle snídaně je to moje snad nejoblíbenější pravidlo. Teda... ne, že by se mi to vždy podařilo dodržet, ale snažím se. :D Ne, vážně, každý by měl spát minimálně 8 hodin. Aby se to lépe dodržovalo, stanov si třeba určitou hodinu, kdy nekompromisně odložíš vše, na čem zrovna pracuješ, a půjdeš spát.


9) Vyhni se stresu!
Snad každý ví, že když jsme ve stresu, naše tělo si vytváří tukové zásoby. Zároveň je ale v dnešní době opravdu obtížné vyhnout se mu úplně. Něco přeci jen udělat můžeš. Vymez si čas pro sebe, dělej to, co tě baví, medituj, zkus třeba i jógu, kresli, cokoliv. Hlavně si odpočiň.


10) Směj se!
Stresu se můžeš vyhnout i častým úsměvem. Jeden takový úsměv však dokáže i něco více. Prý bylo vědci zjištěno, že samotný smích zrychluje metabolismus. Páni! Super, co?


Pojďme se tedy všichni smát jako sluníčka na hnoji, jíst velké snídaně a žít zdravě! :)


Nikol


zdroj: Weheartit

Nikol Mudrová

4 komentáře:

  1. moc pěkný a motivační článek. Rozhodně je dobré do svého dne přidat ještě před snídaní sklenici s vymačkaným citronem a pak se teprve jít třeba umýt a pak nasnídat - citron ti totiž v těle působí zásaditě a tělo se přes noc překyselí, takže se tělo vyrovná a může klidně dál vesele fungovat další den :) (toto vím od své výživové poradkyně, a kdyby ti citron nechutnal, tak sklenice se skořicí či mátou mají stejný účinek) :)

    http://amaya-lifestyle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Samozřejmě před snídaní vodu piju, ale je fakt, že bez citrónu, to určitě vyzkouším. :)

      Vymazat
  2. Úžasný článek, tak polovinu věcí dodržuji, na ostatním zapracuji. Navíc když teď nebudu muset vstávat v pět, dosáhnu i spánku! :)
    Skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Konečně se mi třeba povede po dlouhý době spát alespoň osm hodin, už aby to bylo. :) A moc děkuju, opravdu si toho cením :*

      Vymazat