Quinoa s dušeným vepřovým masem a zeleninou | Read Eat and Live

Quinoa s dušeným vepřovým masem a zeleninou

 Včera po obědě jsem si mohla odškrtnout další bod z mého pomyslného "bucket listu" - ochutnala jsem quinou. Už dlouho jsem to plánovala, jenže ta cena... v obchodě jsem kolem ní vždy jen smutně procházela a raději jsem se spokojila s bulgurem a kuskusem. Vyzkoušet by se ale mělo všechno! Pro jednou jsem zavřela oči, na cenu jsem se nekoukla a udělala jsem největší chybu nejlepší věc na světě. Myslím, že od té chvíle jsem odsouzena šetřit jen a pouze na tuhle mňamku. :D

Nejenom, že to je mňamka, ono to je také nesmírně výživné. Rozhodně nejzdravější a nejchutnější obilovina, kterou si můžeš dát  jako přílohu k nějakému jídlu. Vážně. Tahle červená, kterou jsem vyzkoušela já, je prý trochu "křupavější", než více rozšířená bílá a chutná lehce po oříškách. Krom vynikající chutě obsahuje spoustu bílkovin, hořčíku, vitaminu B, vlákniny, vápníku... Jakožto bezlepková obilovina se perfektně hodí do různých diet, mimochodem i do té redukční, vzhledem k tomu, že má nízký glykemický index (zasytí na dlouhou dobu). 

Rozhodně se nemusíš obávat, že tvé peníze vyjdou nazmar. Dokonce tím, že na sebe váže dost vody, uděláš z trochy hodně a balíček ti tak vystačí na dlouho. No neber to! Ne fakt... doporučuji alespoň vyzkoušet. :)


Co budeš potřebovat?
- 1/4 hrnku quinoi
- plátek vepřového masa 
- 1/2 cukety
- paprika
- 2 rajčata
- 4 lžíce kukuřice
- stroužek česneku
- citronová šťáva
- sůl, pepř, kari koření

- na posypání parmazán


Postup
Chceš-li, můžeš si den předem, jako já, plátek vepřového naložit (třeba do olivového oleje, citrónové šťávy, trochy hořčice, soli a pepře), není to však nutné. Tak, či tak, začni tím, že si maso, česnek a zeleninu nakrájíš na malé kousky. Do hrnce nejprve přidej maso, cuketu a česnek. Vše trochu podlij vodou a nech dusit.


Jakmile maso změkne, přidej i papriku a kukuřici, osol, opepři a na chuť přisyp třeba i trochu kari koření. Opět nech chvíli dusit.


Mezitím si můžeš připravit vrchol tohoto pokrmu - quinou. Na jeden díl quinoi přijdou dva díly vody. Za občasného míchání vař přibližně 20 minut. Quinoa by měla změknout a naklíčit.


Máš quinou hotovou? Maso a cuketa jsou změklé? Nezbývá již nic jiného, než přidat nakrájená rajčata, smíchat s quinoou, naservírovat a samozřejmě všechno pěkně zbaštit.



Dobrou chuť. :)


Nikol


Nikol Mudrová

2 komentáře:

  1. Tyhle míchaný misky miluju :D !
    Quinou jsem mela bílou ( recept na ni mam i na blogu :D) a ta mi moc chutnala,takze musim vyzkouset i tuhle :D !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Kvůli tomu miluju léto = spousta zeleniny. ♥ Bílou quinou jsem ještě neměla, ale rozhodně jí plánuju zkusit. Tak třeba mrknu i na ten tvůj recept. :))

      Vymazat