Try something new! | Read Eat and Live

Try something new!

Možná už jsem to několikrát zmínila, ale nesnáším podzim. Jakože bez jakékoliv nadsázky. Nemám ráda, když začne foukat vlezlý, studený vítr, když sluníčko nahradí šedivé mraky a déšť, a když začnu chodit do školy a ze školy za tmy. Najednou jako bych měla méně energie a motivace k jakékoliv činnosti je na nule. Nejraději bych byla od rána do večera zachumlaná v posteli s nějakým románem v ruce. Nejlépe ještě obklopena spoustou jídla a teplými čaji. Jenže copak  to jde? Vždyť nemůžu pořád jen lenošit. Nebo ano?


Před dvěma měsíci by mé aktivní, svědomité já naprosto rozhodně odpovědělo "ne". Dnes už ta odpověď tak jasná nebude. Objevila jsem totiž spoustu nového, co jsem postupně do mého života začala začleňovat. A ačkoliv se jednalo o mé "letní změny", kupodivu mi teď na podzim přijdou více než vhod. Nebudu Tě už ale déle napínat a hned ti prozradím mé velké tajemství. Jen ještě nepatrné upozornění na začátek - nejedná se přímo o lenošení, ovšem rozhodně se nejedná ani o extrémně náročná kardia, HIIT, dlouhé hodiny v posilovně...

Neříkám, že posilovnu a běhání zavrhuji. To vůbec. Jenže není kdy. Se začátkem školy se můj volný čas smrskl na minimum. Ano, sice se snažím najít nějakou tu hodinku pro posilovnu, či běhání, ovšem přiznejme si to - nejde to vždycky. Teď už se tedy konečně dostávám k jádru celého tohohle článku. Neboj se změny. Snaž se najít něco nového, méně časově, či fyzicky (i když to může být trochu zavádějící :D) náročného. Já mám takovéto objevy tři - jóga, občasné meditování a knížka Tělo jako posilovna pro ženy.

Všechno jde samozřejmě ruku v ruce s alespoň částečnou organizací dne. Co se totiž jógy týče, nedá se říct, že by nebyla časově náročná. Nemusím se ale dokopávat k tomu, abych se oblékla a vylezla do zimy, či v horším případě do deště. Nene. Můžu pěkně zůstat v teple doma. Co víc, jedná se o skvělé odreagování od stresu. Nikdy jsem si nedovedla představit, že by mě něco takového mohlo bavit. Nikdy jsem se nedokázala odhodlat k tomu, abych u tak pomalého a zdánlivě klidného cvičení vydržela. To byla sakra velká chyba! (chyba byla i myslet si, že je jóga klidná a nenáročná :D)


Myslela jsem si, jak skvěle se starám o své tělo, když se snažím jíst zdravě, posilovat, dělat různé typy kardia. Vůbec mi nedocházelo, že zapomínám na něco velmi důležitého - protahování. I když... nemůžu úplně tvrdit, že mi to nedocházelo. Jen mě to prostě nebavilo. Nikdy jsem nebyla ohebná, mám křivá záda a rozcvičku jsem brala spíše jako otravnou nutnost, kterou jsem se snažila zredukovat na co nejkratší dobu. Hloupá, hloupá Nikol.

Přitom mi stačil týden jógy s dennodenním tréninkem "mostu", aby se mi částečně vyrovnala. Dokonce jsem viditelně ohebnější (ohnu se tak, že i s nataženýma nohama mám dlaně na zemi - hip hip huráá :D). Je to asi zázrak, jinak si to vysvětlit nedokážu.  Samozřejmě nemůžeš začínat s těmi nejtěžšími cviky. Začni pomalu. Je spousta možností. Stačí jen hledat a najít "jogína-instruktora", který Tobě bude vyhovovat. Mě třeba jóga začala bavit až po odcvičení tohoto videa. Zaprvé - rozhodně to není jednoduché, což znamená, že se nebudeš nudit, ALE nejsou tam žádné akrobatické polohy. Zadruhé, 27 minut není až tak moc, aby se to nedalo přežít. A za třetí, Tim má fakt skvělý svaly! ♥ Jop, takže na to rozhodně minimálně mrkni. :D

Ne, není to dokonalý, ale snažila jsem se. Co také jde od nerovného povrchu a jen měsíce tréninku čekat?
Když už ale něco dělám, tak to dělám pořádně. Chci se zlepšovat a chci si stále zvyšovat cíle (aneb někde se ta motivace brát musí). Přibližně na přelomu srpna a září jsem se zbláznila a řekla jsem si, že já se prostě naučím dělat stojku. Sama, bez pomoci a ve vzduchu. Ne u zdi jako lamka. Jako takový přechodný bod jsem si určila stojku na hlavě, která je, jak mi bylo řečeno, lehčí. Jojo, jasně, protože ono vůbec nebolí stát na hlavě, vůbec si nemusím zlomit vaz, blablablablabla. #výmluvy. Jsem fakt velkej strašpytel, takže dost dlouho trvalo, než mě Naty přemluvila k tomu, abych tu stojku aspoň zkusila. Děsně jsem se bála. I když mi slibovala záchranu, měla jsem u sebe zeď a dokonce i karimatku, aby to tolik "nebolelo". Hahaha. Ono to totiž fakt vůbec nebolí. Správně totiž těžiště není ani na Tvém vlastním těle, ale mezi hlavou a rukama.  Plus - pohled na svět hlavou vzhůru je boží. Pohled na červenej ksicht, který potom máš, mimochodem taky. :D Ne, fakt. Neboj se. Vyzkoušej. Trénuj. Užívej.

Ruku v ruce s jógou jde i meditace, I když přiznávám, že s tou se ještě občas peru. Je to sice děsně super na alespoň částečné ovládání mých špatných, podzimních nálad, ale přiznejme si to - nějakému stavu "změněné mysli" jsem ještě sakra daleko. :D Každý začátek je ale složitý a po pravdě, o tento stav mysli mi ani tak nejde. Můj prvotní popud z vyzkoušení meditace bylo právě ono zklidnění. Stále je sice co zlepšovat, což mé okolí ve chvílích, kdy mám špatnou náladu, může potvrdit, ale rozhodně ničeho nelituji. Jak jsem se v posledních týdnech přesvědčila, zdravý životní styl není jen o zdravém těle, ale také zdravé mysli. :)

V duchu této myšlenky se vydávám častěji i na obyčejné procházky do přírody. Proč taky ne, když příroda je to jediné, co mám na svém bydlišti ráda, že? Čerstvý vzduch všichni potřebujeme, pohyb také a chvílí na přemýšlení jistě nikdo nepohrdne.



Zmínila jsem chvilku přemýšlení - zrovna jsem teď jednu měla a něco závažného mi došlo. Tenhle článek nedává tak úplně smysl. Nebo minimálně tím, jak se vyvinul, v něm nenacházím místo pro svůj třetí objev - knihu Tělo jako posilovna pro ženy. Zcela se vymyká klidnému duchu mého dnešního rádoby poselství. Za to se omlouvám. Stejně by se z toho stal ale neskutečně zdlouhavý a nudný článek. Proto mu dopřeju volné pokračování někdy v blízké budoucnosti. Doufám, že souhlasíš. :)

Tím bych to tedy pro dnešek ukončila. Doufám, že se inspiruješ, budeš na všem hledat něco pěkného a přežiješ ošklivé počasí, co možná nejlépe to půjde.

Zdraví zdar!


Nikol


Nikol Mudrová

4 komentáře:

  1. Skvělej článek! Jsem ráda i za tebe, že sis našla něco co tě baví:)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek :) !
    Jogu jsem začala cvičit asi před rokem ,protože mě bolely záda,ted jsem konečně ohebná ( dokážu už stát i na hlavě ,vohooo :D) a záda nebolí :D ! Navíc mě baví, cvičím ji vždycky před spaním,nebo o víkendech ráno :) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :)
      Přesně! Necvičím sice jógu ještě tak dlouho, ale záda se lepší, jsem víc ohebná a stojka na hlavě? Jak jsem se jí zprvu děsně bála (neříkám, že teď občas ještě nemám takový chvilky :DD), tak je skvělá! Jóga je prostě lék. :3 :)

      Vymazat