Jak začít jíst snídaně v 5 krocích | #snidamsreadeatandlive | Read Eat and Live

Jak začít jíst snídaně v 5 krocích | #snidamsreadeatandlive

Všude se stále rozhlašuje, že je snídaně důležitá. Neměla by se vynechávat. Blablabla. A je to naprostá pravda! Po několika hodinách s prázdným žaludkem je to naše první jídlo. Mělo by nám tudíž dodat potřebnou energii do začátku dne. Znamená to jediné - hody. Snídaně by měla pokrýt něco mezi 20 až 25 % denního energetického příjmu. Což rozhodně pořádnou žranici povoluje. Přeci se o tuto možnost nechceš připravit, no ne?

I já měla svou temnou minulost - sotva jsem pozřela půlku krajíce chleba s marmeládou. Přes to, přeze všechno jsem se ale propracovala až do stádia, kde čas od času těch orientačních 25 % překročím hups, protože prostě ráno potřebuju jíst. Hodně. Dlouho. Pořádně. Jo, a klidně si i přivstanu! Když ne, celý svět může za všechno a nikdo ať se ani neopovažuje na mě mluvit. Amen. :D No, a vzhledem k tomu, že snídaně jsou mým velkým koníčkem, nemohla bych bez nich žít a tak dále, a tak dále, samozřejmě chci, aby je nikdo nevynechával. Nadešel tedy čas podělit se o své poznatky, rady a ostatně i recepty, jak začít ráno zdravě. Každý by se totiž měl trochu posnažit. Neříkám, že pak budeš celý den nutně překypovat energií a dobrou náladou. To záleží také na spánku a dalších petsto milionech okolností. Rozhodně Tě ale taková snídaně dokáže pořádně nakopnout. Nastartuje i Tvůj metabolismus a bude se ti dokonce i lépe hubnout. Chápeš to? Ty se najíš a budeš hubnout. Neber to! ♥

Je toho hodně. Recepty, co vlastně jíst, jak moc jíst... V prvním článku této série to vezmeme pěkně od nuly. Jak vlastně začít snídaně jíst?


1) Udělej rozhodnutí

Úplně nejdůležitější krok je bezpochyby Tvé rozhodnutí. To Ty se musíš rozhodnout, že chceš začít ráno jíst. Ty si musíš chtít jídlo připravit, Ty si musíš udělat ten čas. Záleží jen a pouze na Tobě. Přesvědč se, že je to pro Tebe to nejlepší. Věř tomu. Když budeš věřit, vše dokážeš!

2) Motivace

Jakmile přesvědčíš sebe, že se opravdu snažit chceš, není nad to se pravidelně motivovat. Jinak to za pár dní prostě vzdáš a raději si v teplíčku pod dekou půl hoďky přispíš. Večer si rozmysli, co si k snídani dáš. Koukni na instagram, weheartit, inspiruj se. Vyhledej si recepty, fotky. Těš se na ráno. Měj proč z té postele vstát! Doopravdy to pomáhá, bez keců. Jsou dny, kdy dokonce nemohu dospat, jak se nemůžu dočkat. :D


3) Udělej si ráno čas

Bezpochyby další nepostradatelný bod. Bez práce nejsou koláče a na práci potřebuješ čas. Stejně tak na vaření. Ať už se rozhodneš pro cokoliv, minimálně čtvrt hodinky si vyhraď. I nasypání cereálií do misky a jejich následné zalití mlékem něco trvá. Co teprve samotné jezení? Jíst by se totiž mělo pomalu. Vychutnej si svou snídani. Alespoň budeš mít čas pořádně se probrat.


4) Začni po malých krůčcích

Pokud teď zatím není v Tvých silách po ránu něco zdlábnout, rozhodně se nemůžeš z ničeho nic snažit sníst plnou misku kaše. Takhle to nefunguje. Akorát Ti bude špatně, předčasně své snažení vzdáš a je po všem. Nene. Na tohle se musí chytře.

Začni například s ovocem. Jedno jablko, ovocný salát... Nebo třeba rozmixuj banán s trochou vody a skořice a dej si ho do hrníčku na cestu, pokud pospícháš. Cukry z ovoce ti dodají energii a uvidíš, jak budeš hned lépe fungovat. :) Pokud bez problémů zvládneš tenhle krok, namixuj si smoothie. Krom ovoce přidej i mléko, či jogurt. To už se propracuješ na plnohodnotnou snídani jak se sacharidy, tak s bílkovinami. Paráda. Dalším levelem by mohl být jogurt s cereáliemi (pokud možno s těmi nepřeslazenými, můžeš zkusit i domácí), celozrnné pečivo s šunkou a sýrem... Variant je spousta. V tento moment už si troufám tvrdit, že je Tvůj žaludek připraven na pořádnou slast - kaši. Tradá. Chce to čas, trpělivost, ale rozhodně to stojí za to. :)


5) Nesklouzni k stereotypu

Dejme tomu, že už Tvůj žaludek po ránu vyžaduje jídlo. Co ale dělat, aby snídaně stále zůstávala tím oblíbeným jídlem, na které se celou noc budeš těšit? Rozhodně jí nenechávej jednotvárnou! Střídej slané, sladké. Zkoušej nové potraviny, nové recepty. Možností je spousta. Jednou zkus vajíčka s pečivem a šunkou, jindy zase jogurt a vločky, rýžovou kaši, jáhlovou, ovesnou, pohankovou... 

Máš-li čas, zdobení se také vyplatí. K tomu se skvěle hodí třeba chia semínka, oříšky, sušené ovoce, oříšková másla, čerstvé ovoce, kokos, kakao, skořice... Pro ještě větší motivaci výtvor vyfoť a nasdílej například na instagramu. Nemusíš tím inspirovat jen sebe, ale i jiné. Pojďme tedy všichni společně propagovat snídani. Ukaž tu svou světu pod hashtagem #snidamsreadeatandlive. :)



Tímto to samozřejmě nekončí. Postupně budu přidávat jak další rady, tak hlavně nové recepty. Rozhodně je na co se těšit! :)

Pro dnešek se ovšem loučím. Užij si zítřejší snídani a měj se čarokrásně. :)


Nikol

Nikol Mudrová

1 komentář:

  1. Souhlasím, rozhodně je nejdůležitější a zároveň i nejtěžší samotné rozhodnutí, všechno jde ale mnohem líp, když má člověk jasno v tom, proč to vlastně dělá. Mně třeba nejvíc motivuje to, že chci zhubnout a cítit se ve svém těle lépe, takže jsem si nechala rovnou poslat jídelníček na hubnutí, což mi vyhovuje hlavně v tom, že nemusím nic vymýšlet, jím zdravě a ještě se naučím vařit nějaká nová jídla. :-)

    OdpovědětVymazat