Push yourself! | Read Eat and Live

Push yourself!

Běhám už strašně dlouho. Ráda. Jen tak rekreačně. Pomaloučku. Spíš si jdu pouze vyvětrat hlavu, odpočinout si. Jediné, v čem jsem se doposud snažila zlepšovat, byla vzdálenost. Moje začátky na dvou kilometrech se protáhly na pět až deset. V budoucnu snad i na ten půlmaraton. Teď jsem se však rozhodla vzít to za ten druhý konec - zlepšit si rychlost. 



Už dávno jsem si chtěla zaběhnout nějaký ten závod. Zatím to však nijak moc nevycházelo. Až doposud. Konečně jsem se dokopala k registraci na Night run v Mostě. 5 kilometrů. Společně s několika dalšími blogery ve spešl kategorii. Což znamená, že můj čas bude vidět trošku víc, než kdybych běžela v normální kategorii s desítkami dalších lidí. Ups. A moje tempo kolem 6:40  na kilometr asi moc závodní nebude, co? :DD 

Můj cíl? Zaběhnout to pod půl hodinky. Zvládnu to? Kdo ví… Několikrát už jsem si takhle na zkoušku vyběhla s tím, že jsem si hlídala tempo. Jde to. Dá se to udržet pod těch 6 minut na kilometr. Ne, že ne. Jenže co si budem povídat. Už to není to moje pohodové běhání, kdy přiběhnu a jsem totálně probraná a schopná fungovat úplně nanovo. Není to to, proč běhám. A rozhodně už po těch několika málo rychlejších bězích vím, že se po závodě opět vrátím k těm svým pomaloučkým výklusům s obdivováním přírody, sledováním syslů a probíháním skrz stáda ovcí. 

To však neznamená, že tu svojí malou výzvyčku vzdám. Chci to zaběhnout v nějakém slušném čase! Je super mít po dlouhé době nějaký sportovní cíl. Uvědomila jsem si, že jakmile jsem skončila s basketem a cvičím si jen pro sebe, nikdy jsem se nedonutila do něčeho, co by bylo mimo mojí “comfort zone”. Možná krom stojky na hlavě. To je můj vrcholný úspěch posledních čtyř let. :D Což je dost smutný. 


A teď, když konečně mám opět za čím jít, je to skvělý! Vím přesně, co dělat. Nemusím každý ráno přemýšlet, co zrovna dneska budu cvičit. Prostě vím, že bych měla jít běhat. Střídám sprinty, kratší běhy na rychlost, míchám to se svými pomalými výklusy, ať se mi zregenerujou nohy, sem tam nějaký to posilování. Paráda. 

Navíc je léto. Prázdniny. Spousta času. Spousta možností být venku, na čistém vzduchu. Využij to i Ty! Můžeš si stanovit jakýkoliv cíl. Třeba vyjdi na co nejvíc kopců můžeš, zaběhni svých prvních 10, 15, 20… kilometrů nebo třeba jen začni cvičit. Všechno se počítá. Budeš se cítit líp. Uvidíš. :) 

Můžem si navzájem držet palce. Protože já je příští sobotu v Mostě určitě budu potřebovat. (A vím, že to zní divně, když už vlastně běhám tak dlouho, ale vážně jsem nikdy neběhala nijak rychle.) Mimochodem, uvidím se tam s někým? :))

Hezký den. :) 



Nikol


Nikol Mudrová

Žádné komentáře:

Okomentovat